Regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko śmierci u osób chorych na raka

Kategorie: 

Źródło: sxc.hu
Jak wynika z badań opublikowanych w Journal of Physical Activity & Health, prowadzenie regularnej aktywności fizycznej wystarcza aby zmniejszyć ryzyko śmierci u osób chorych na raka prawie o 40%. Badania te zostały przeprowadzone wśród mężczyzn w podeszłym wieku.

 

Naukowcy przeanalizowali dane ponad tysiąca mężczyzn o średnim wieku wynoszącym 71 lat. Każdy z nich miał zdiagnozowanego raka oraz wypełnił kwestionariusze w 1988, 1993 i w 2008 roku dotyczące ich aktywności fizycznej. Analiza tych danych była podstawą dla oszacowania wpływu aktywnego trybu życia na różne choroby.

 

Osoby, które spalały w ciągu tygodnia co najmniej 3.010 kilokalorii miały zmniejszone ryzyko śmiertelności o 48% przez okres 15 lat, w porównaniu do mężczyzn, którzy spalali mniej niż 502 kilokalorii na tydzień. Ponadto, regularna aktywność fizyczna przyczyniła się do zmniejszenia ryzyka zgonu związanego z chorobami naczyniowo-sercowymi o 49% oraz zgonu związanego z rakiem o 38%.

 

Aktywność fizyczna dotyczyła takich czynności jak spacery, wspinaczki, uprawianie sportu i innych aktywności rekreacyjnych. Uczeni dostosowali uzyskane wyniki do wieku, wskaźnika masy ciała (BMI), zmiennych żywieniowych, przedwczesnej śmierci rodziców oraz nawyków palenia papierosów. Naukowcy powiedzieli, że dotychczasowe badania potwierdzały również wydłużenie długości życia u osób zdrowych a prowadzenie regularnych ćwiczeń powinno być aktywnie promowane wśród ludzi.

 

 

Źródło: http://journals.humankinetics.com/jpah-current-issue/jpah-volume-11-issue-1-january/physical-activity-and-survival-after-cancer-diagnosis-in-men

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen

Komentarze

Portret użytkownika piwilk

Napisaliście Państwo bzdurę -

Napisaliście Państwo bzdurę - w oryginale jest 12 600 kJ/tydzień, co równa się ok. 3009 kcal / tydzień.
Z kolei 2 100 kJ/tydzień (dolna granica badania, która została przyjęta jako referencyjna) - to 502 kcal/tydzień.
"Spalone" 3000 kcal to mniej-więcej: 30 km biegu, lub ok. 3 godz. intensywnego wysiłku. W skali tygodnia może to być np. 0,5 godziny ćwiczeń 6 dni w tygodniu.
 
Pozdrawiam

Skomentuj