Stephen Hawking ostrzega: musimy opuścić Ziemię w ciągu 100 lat

Źródło: Flickr/Lwp Kommunikáció/CC BY 2.0

Wielki zwolennik podróży kosmicznych i kolonizacji obcych planet, astrofizyk Stephen Hawking przekonuje, że nasza cywilizacja powinna opuścić Ziemię. Zdaniem brytyjskiego naukowca, jeśli nie zdołamy tego zrobić to czeka nas zagłada.

Najnowsze ostrzeżenie Hawkinga pojawiło się wraz z promocją jego nowego programu dokumentalnego pod nazwą: "Expedition New Earth", który zostanie wyemitowany 15 czerwca w telewizji BBC. Słynny naukowiec będzie w nim przekonywał, że nasz czas na planecie Ziemia powoli dobiega końca. Zmiany klimatyczne, zagrożenia ze strony asteroid, epidemie oraz przeludnienie to czynniki, które zdaniem Hawkinga mogą zagrozić naszemu istnieniu.

Wraz z jego byłym uczniem Christophem Galfardem będą eksplorować różne pomysły, których wdrożenie w życie pozwoliłoby ludzkości stać się gatunkiem międzyplanetarnym. Będzie również mowa o przetrwaniu w obcych warunkach, pokonaniu chorób spowodowanych ekspozycją na promieniowanie kosmiczne oraz wykorzystaniu nauki i najnowszych technologii, np. drukarek 3D.

Stephen Hawking dał się poznać jako zwolennik podróży kosmicznych, który coraz częściej wskazuje na liczne zagrożenia czyhające na ludzkość we współczesnym świecie. Astrofizyk jest również bardzo ostrożnym zwolennikiem sztucznej inteligencji, która jak sam mówił może radykalnie odmienić nasze życie - na dobre, lub na złe.