Ludzki umysł żyjąc w komputerze może uzyskać nieśmiertelność

Źródło: Dreamstime.com
Pewien rosyjski miliarder Dmitrij Itskow w ciągu najbliższych 30 lat chce przenieść swoją świadomość do ciała androida, stając się w ten sposób człowiekiem nieśmiertelnym. Obecne możliwości technologiczne jeszcze na to nie pozwalają, jednak jego cel może zostać spełniony.

Jak narazie wiadomo tylko tyle, że Itskow założył w Rosji partię polityczną "Evolution 2045", choć jego cel ma mieć zasięg globalny, a naukowcy wciąż pracują nad dokładnym poznaniem tajemnic ludzkiego mózgu. W 2045 roku miliarder będzie miał około 65 lat, jednak ma nadzieję, że jeszcze za jego życia uda się osiągnąć technologię, która dosłownie da mu nieśmiertelność.

Obecnie mamy dopiero rok 2013 a już pojawiają się pytania, czy istnieje w ogóle taka możliwość, aby umieścić ludzką świadomość w komputerze i połączyć człowieka z maszyną, co miałoby mu dać życie wieczne. Dmitrij Itskow uważa że jest to jak najbardziej możliwe i ma zamiar poświęcić swoje życie aby osiągnąć swój cel. Tymczasem znany brytyjski astrofizyk, kosmolog i fizyk teoretyk Stephen Hawking podziela jego zdanie.

Po premierze filmu biograficznego w Cambridge Film Festival w Wielkiej Brytanii, dotyczącego życia Hawkinga, naukowiec powiedział dziennikarzom, że ludzka świadomość nie musi funkcjonować tylko w ludzkiej głowie. Jego zdaniem, mózg jest jak program, który przypomina komputer, więc teoretycznie istnieje taka możliwość aby skopiować mózg do komputera, gdzie świadomość człowieka może prowadzić życie po śmierci ciała.

Stephen Hawking nie wierzy w konwencjonalną wersję życia po śmierci. Uważa, że takie teorie są dla ludzi, którzy boją się ciemności, jednak stwierdził, że przyszła technologia może umożliwić funkcjonowanie ludzkiego umysłu poza ciałem człowieka. Jego wypowiedź więc oznacza, że projekt "Evolution 2045" Dmitrija Itskowa jest jak najbardziej wykonalny.

Źródła: