Ludzkość może przetrwać eksplorując Wszechświat, twierdzi Stephen Hawking

Źródło: Kadr z Youtube
Ostatnio dosyć często słyszymy, że gatunek ludzki z pewnych powodów czeka zagłada a rozwiązaniem jest eksploracja kosmosu. Stephen Hawking powiedział właśnie, że jest to jedyne rozwiązanie, które może uratować nas przed końcem.

Znany astrofizyk powiedział w Muzeum Nauki w Londynie, że nasza przyszłość jest zależna od naszych możliwości eksploracji kosmosu a lądowanie na Księżycu dało nam nowe perspektywy życia na Ziemi. Jego zdaniem musimy ją rozwijać, jeśli chcemy przetrwać. Musimy również pozbyć się agresji aby uniknąć wielkiej wojny nuklearnej, która jeśli nadejdzie, zmieni naszą cywilizację nie do poznania a być może nawet zniszczy ludzkość raz na zawsze.

Stephen Hawking powiedział również, że agresja mogła być przydatna dla człowieka jedynie za czasów prehistorycznych, za pomocą której ludzie zdobywali pożywienie i walczyli o terytoria. Dziś, gdy ludzkość jest w posiadaniu broni masowego rażenia, agresja jest bardzo niebezpieczna i może nas jedynie zniszczyć.

Źródło: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2960508/The-survival-human-race-depends-space-travel-says-Stephen-Hawking.html