NASA chce wysłać pierwszego robota humanoidalnego na Marsa

Źródło: Kadr z Youtube
Człowiek na dzień dzisiejszy nie jest jeszcze w stanie eksplorować planet w naszym Układzie Słonecznym - potrzebuje przede wszystkim skutecznej ochrony przeciw promieniowaniu kosmicznemu. Dopóki na Marsie nie pojawią się pierwsi kolonizatorzy, amerykańska agencja NASA planuje wysłać tam pierwszego robota, który rozpocznie prace na Czerwonej Planecie i będzie oczekiwał na pierwszych ludzi.

Pierwszym w historii humanoidem który odwiedzi obcą planetę będzie robot o nazwie Walkiria. Maszyna ta została zaprezentowana koniec 2013 roku i mierzy 190 centymetrów przy wadze 125 kilogramów. Wynalazek naukowców z University of Texas, Texas A&M University oraz agencji NASA brał udział w zawodach DARPA Robotics Challenge, lecz niestety nie przedostał się do finału.

Źródło: Bill Stafford/NASA/JSC

Jednak prace nad Walkirią będą kontynuowane. NASA wybrała dwa zespoły naukowe (z MIT i Northeastern University) które będą musiały przystosować robota do przyszłorocznej rywalizacji Space Robotics Challenge. Maszyna będzie rozwijana pod kątem zręczności i autonomizacji ale przydadzą się jej także inne ciekawe umiejętności, np. w jaki sposób powinna upadać aby nie doznać większych uszkodzeń.

Walkiria jest wyposażona w skaning laserowy LIDAR, sonar oraz szereg kamer. Agencja NASA chce aby humanoid ten był na tyle zaawansowany aby mógł zostać wysłany na Czerwoną Planetę. Nicolaus Radford z należącego do NASA Dexterous Robotics Lab powiedział, że gdy pojawią się tam pierwsi ludzie, maszyny tego typu będą z nimi współpracować w ścisłej relacji.

Źródło: http://www.cnet.com/news/nasa-gives-universities-iron-man-like-r5-valkyrie-androids-to-develop-for-mars-trip/