Szalony naukowiec twierdzi, że pomalowanie 2% powierzchni Ziemi na biało zatrzyma globalne ocieplenie

Biała farba, która jest w stanie odbijać ponad 98% światła słonecznego, to najnowsza innowacja, która może przynieść przełom w walce ze zmianami klimatycznymi. Ta farba, stworzona przez naukowców z Purdue University, nie tylko jest najbielszą farbą na Ziemi, ale ma również zdolność do znaczącego obniżania temperatury powierzchni.

Chociaż pomysł wykorzystania takiej farby na budynkach, aby zmniejszyć zapotrzebowanie na klimatyzację, może wydawać się oczywisty, to profesor Jeremy Munday z University of California w Davis twierdzi, że jej potencjał jest o wiele większy.

Według profesora Mundaya, pokrycie tylko 1-2% powierzchni Ziemi takim materiałem mogłoby spowodować, że ilość światła odbitego z powrotem w kosmos wystarczyłaby do ustabilizowania globalnych temperatur. Oznacza to, że farba taka jak ta stworzona na Purdue University może stać się kluczowym narzędziem w walce ze zmianami klimatycznym.

Mimo że pokrycie tak ogromnej powierzchni naszej planety białą farbą wydaje się niewiarygodne, to Munday jest optymistą. Wskazuje, że odbicie światła z powrotem w przestrzeń kosmiczną nie będzie stanowiło zagrożenia dla kosmosu, a jednocześnie może znacząco pomóc w obniżeniu temperatury na Ziemi.

Jednak aby osiągnąć taki efekt, konieczne jest pokrycie obszaru porównywalnego do powierzchni Stanów Zjednoczonych. Jest to zdecydowanie nie lada wyzwanie, ale już teraz w wielu miejscach na świecie biała farba jest wykorzystywana do minimalizowania ciepła – na przykład w Teksasie wiele samochodów jest pomalowanych na biało.

Chociaż jest to długotrwałe przedsięwzięcie, badania prowadzone przez naukowców z Purdue University otwierają nowe perspektywy i dają nadzieję, że możliwe jest znalezienie skutecznych rozwiązań w walce z globalnym ociepleniem. Biała farba może okazać się kluczowym narzędziem w tej walce, a jej potencjał jest zdecydowanie większy, niż mogło się nam wydawać.