NASA przygotowuje roczną symulowaną misję na Marsa

Źródło: wikipedia.org

NASA poszukuje ochotników do udziału w 12-miesięcznym symulowanym locie na Marsa. Jest to część ambitnego programu agencji kosmicznej, którego celem jest przygotowanie astronautów do przyszłych misji załogowych na czerwoną planetę. Mars jest obiektem marzeń badaczy kosmosu od dawna, ale podróż na tę planetę wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami i wyzwaniami.

Misja CHAPEA (Crew Health and Performance Exploration Analog) rozpoczęła się 25 czerwca 2023 roku i potrwa do 6 lipca 2024 roku. Po zakończeniu tej misji NASA poszukuje kolejnych czterech astronautów symulacyjnych, którzy przejmą obowiązki od poprzedniej załogi. Aby wziąć udział, trzeba spełniać pewne kryteria. NASA poszukuje zdrowych, zmotywowanych obywateli USA lub stałych mieszkańców w wieku od 30 do 55 lat, niepalących i biegłych w języku angielskim.

Poza tym, kandydaci muszą wykazać silną chęć przeżycia wyjątkowych przygód oraz zaangażowania w prace mające na celu przygotowanie człowieka do podróży na Marsa. Proces selekcji jest podobny do tego dla kandydatów na astronautów, ale trwa krócej, około 12–14 miesięcy. Wymagane kwalifikacje to tytuł magistra z zakresu STEM oraz doświadczenie zawodowe związane z tą dziedziną.

Podczas symulacji uczestnicy będą musieli stawić czoła wielu wyzwaniom. Będą wykonywać spacer kosmiczny, operacje robotyczne, utrzymywać siedliska, regularnie ćwiczyć i uprawiać rośliny. Komunikacja ze światem zewnętrznym będzie mogła trwać nawet do 20 minut, co symuluje odległość między Ziemią a Marsem. Symulacja ma na celu przybliżenie uczestnikom trudności życia na Marsie, takie jak niedobory zasobów, awarie sprzętu czy długotrwała izolacja.

Mimo że informacje na temat wynagrodzenia nie zostały ujawnione, NASA zapewnia, że uczestnicy otrzymają wynagrodzenie za udział w misji. Szczegóły dotyczące wynagrodzenia zostaną przekazane kandydatom w trakcie procesu selekcji. Misja na Marsa to wyjątkowa okazja dla tych, którzy marzą o podboju kosmosu i gotowi są stawić czoła wielkim wyzwaniom.