Życie pojawiło się na naszej planecie wcześniej niż uważano

Źródło: 123rf.com

Powstanie życia na Ziemi jest do dzisiaj nierozwiązaną zagadką. Nikt po prostu nie wie jak z materii nieożywionej udało się wykrzesać zdolność samoorganizacji i przetrwania. Okazuje się jednak, że życie mogło powstać znacznie szybciej niż sądzono dotychczas.

Naukowcy opowiadają o powstaniu życia w sposób bardzo ogólny, bo każdy kto jest realistą wie, że nikt nie wie jak do tego doszło. Według ostatnich badań życie znalazło się na Ziemi praktycznie chwilę po tym gdy powstała nasza planeta.

Dotychczas sądzono, że życie powstało na Ziemi zupełnie spontaniczne i przyczyniła się do tego specyficzna sytuacja w której Księżyc, poprzez wywołanie ruchu pływowego spowodował, że wczesne oceany stały się inkubatorem życia. Inne teorie zakładały, że życie powstało we wszechświecie i przybyło na Ziemię podczas któregoś z licznych zderzeń wczesnej Ziemi z kometami.

Poprzednio naukowcy przekonywali nas, że najwcześniejsze ślady obecności życia na Ziemi to około 3,8 mld lat, ale niedawno w Australii odkryto kryształy cyrkonu, których wiek jest szacowany aż na 4,1 mld lat i są tam niezbite dowody wskazujące na to, że życie na Ziemi istniało na pewno nawet 300 milionów lat wcześniej niż uważali to naukowcy.

Artykuł pochodzi z portalu: Zmianynaziemi.pl