W Polsce wkrótce powstanie testowy tunel kolei próżniowej Hyperloop

Image

Źródło: Hyper Poland

Prace nad polskim Hyperloopem trwają w najlepsze, a firma zaangażowana w rozwój tej rewolucyjnej technologii odnosi ostatnio same sukcesy. Pokaźny zastrzyk gotówki pozwoli na budowę pierwszego toru testowego kolei magnetycznej w Polsce.

 

Technologia Hyperloop zyskała duże zainteresowanie w wielu krajach świata, między innymi w Arabii Saudyjskiej, Dubaju, Chinach, Rosji, Stanach Zjednoczonych i niektórych państwach Europy. W wyścigu europejskim, firma Hyper Poland, skupiająca inżynierów z Politechniki Warszawskiej, ma nadzieję jako pierwsza wprowadzić superszybką kolej magnetyczną.

 

W zeszłym miesiącu, polska firma odniosła sukces, gdy uzbierała ponad milion złotych na brytyjskiej platformie crowdfundingu udziałowego Seedrs. Pieniądze te pozwolą wybudować model lewitującego pojazdu dla Hyperloop. Demonstrator zostanie zaprezentowany publicznie już w połowie 2019 roku.

 

Natomiast w zeszłym tygodniu, firma Hyper Poland pochwaliła się kolejnym, jeszcze większym sukcesem. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju zapewniło dofinansowanie w wysokości aż 16,5 miliona złotych. Firma zamierza przeznaczyć te pieniądze na prace badawczo-rozwojowe i będzie mogła przyspieszyć wdrażanie technologii Hyperloop w Polsce.

Image

Dowiedzieliśmy się również, że inżynierowie wybudują tor testowy w Żmigrodzie, niedaleko Wrocławia. Powstanie tam pełnoskalowy prototyp pojazdu oraz tor o długości ponad 500 metrów. To właśnie na nim, kapsuła zostanie rozpędzona do 300 km/h.

 

Warto dodać, że firma Hyper Poland jako jedyna na świecie opracowała technologię, która pozwala wprowadzić Hyperloop już na istniejącej infrastrukturze kolejowej. Pozwoli to znacznie ograniczyć wydatki na realizację tego pomysłu, gdyż nie będzie trzeba budować całej infrastruktury od podstaw. Dzięki dalszym modyfikacjom, kapsuły Hyperloop będą mogły osiągać prędkość do 600 km/h.

 

Hyper Poland chce docelowo wybudować sieć kolei magnetycznych, która połączy największe polskie miasta. Przykładowa podróż z Warszawy do Krakowa potrwa zaledwie 20 minut. Polski Hyperloop będzie można także połączyć z infrastrukturą w sąsiednich państwach i w bardzo krótkim czasie przedostaniemy się np. do Pragi czy Berlina. Kolej magnetyczna z pewnością będzie doskonałą alternatywą dla pociągów i samolotów.

 

 

Ocena:

co za strata pieniedzy, te smierdzące składy, pordzewiały by powymieniali zamiast hajperlupy robić, po co , komu, kasa pójdzie a będzie jak z polskim samochodem elektrycznym-gdzie jeżdzą, przecież już miały być? A co z pieniedzmi wydanymi na rozwój????????????????????????

0
0

połowa roku już dawno minęła, gdzie to cudo? A gdzie Gravitonzero, rewolucyjny napęd lotniczy? ;)

W jakim celu takie bzdury się publikuje?

0
0

głowne sukcesy tej firmy to zbiórka pieniędzy, podobnie jak sukcesy polskiego EV albo polskich elektrowni atomowych, wszyscy zbierają kasę a relizacji nie widać-to jakiś nowy sposób na pranie lewej kasy?

0
0

Powstanie tam pełnoskalowy prototyp pojazdu oraz tor o długości ponad 500 metrów. To właśnie na nim, kapsuła zostanie rozpędzona do 300 km/h

Czy ktoś zwrócił na to uwagę? ... chyba tylko idiota mógłby taką informację przyjąć jako prawdziwą... bezkrytycznie...

Jak by napisał tor długości 5 km... to może bym uwierzył :) że zdąży się rozpędzić :)

 

0
0

Dodane przez Kolporter (niezweryfikowany) w odpowiedzi na

ale to jest LOOP, czyli "pętla" - nie bawiłeś się nigdy kolejką? 500m petla na której prototyp rozpędzi się do 300km/h, jestem to sobie w stanie wyobrazić :)

0
0