Usunięcie jednego genu pozwoli radykalnie wydłużyć życie człowieka

Źródło: 123rf.com
Po wielu latach badań naukowcy ze Stanów Zjednoczonych odkryli metodę, która zapewni człowiekowi długowieczność. Badacze zidentyfikowali konkretny gen który można usunąć z organizmu, co pozwoli wydłużyć jego życie aż o 60%.

Odkrycia dokonano w kalifornijskim Buck Institute for Research on Ageing oraz na Uniwersytecie w Waszyngtonie. Badania trwały w sumie aż 10 lat - uczeni do swoich eksperymentów wykorzystali ponad 4,5 tysiąca szczepów drożdży i usuwali poszczególne geny aby wykryć te, które mają wpływ na starzenie się. Ostatecznie udało się zidentyfikować 238 takich genów.

Naukowcy zwrócili szczególną uwagę na jeden konkretny gen - LOS1 - który wpływa na spożycie kalorii i ma znaczący wpływ na długowieczność komórek drożdży. Jego usunięcie powoduje wydłużenie życia o 60%. Zresztą już od dawna wiadomo, że samo ograniczenie spożycia kalorii jest kluczem do dłuższego i zdrowszego życia.

Większość odkrytych genów jest obecnych u ssaków. Naukowcy mają nadzieję, że po ich usunięciu ludzie będą mogli żyć dłużej, jednak na dzień dzisiejszy autorzy badań nie planują prowadzić takich eksperymentów na człowieku. Wyniki badań zostały opublikowane w czasopiśmie Cell Metabolism.

Źródło: http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/11925154/Deleting-genes-could-boost-lifespan-by-60-per-cent-say-scientists.html