USA mają problemy z nowymi katapultami elektromagnetycznymi

Image

Źródło: US Navy
Katapulty elektromagnetyczne (EMALS), które mają zastąpić stosowane od ostatnich kilku dekad katapulty parowe, są już zainstalowane na najnowszym lotniskowcu USS Gerald R. Ford. Według doniesień amerykańskich mediów, specjaliści testują system i próbują rozwiązać problem, na co mają jeszcze kilkanaście miesięcy czasu.

 

Okazuje się, że nowe katapulty na prąd wystrzeliwują samoloty ze zbyt dużą siłą, co może doprowadzić nawet do ich uszkodzenia. US Navy powiadomiła jednak, że wprowadzenie zmian w konstrukcji tej technologii jest zbędne i problem może zostać rozwiązany dzięki nowemu oprogramowaniu. Czy tak też będzie w rzeczywistości - dopiero się o tym przekonamy.

[ibimage==15501==400naszerokosc==Oryginalny==self==null]

Artystyczna wizualizacja lotniskowca klasy Gerald R. Ford - źródło: Wikipedia

Specjaliści obecnie testują katapulty elektromagnetyczne, znajdujące się na USS Gerald R. Ford. Lotniskowiec ten zostanie wcielony do służby wraz z systemem na początku 2016 roku. Wojskowi utrzymują, że w tym czasie uda się również rozwiązać problem związany z wystrzeliwaniem maszyn w powietrze. W 2017 roku na nowym lotniskowcu rozmieszczone zostaną samoloty, na których amerykańska marynarka wojenna będzie testować katapulty.

 

Czytaj więcej: http://tylkonauka.pl/wiadomosc/us-navy-wprowadza-pierwsze-katapulty-elektromagnetyczne

 

 

Źródła: 

http://www.popsci.com/watch-navy-test-new-electromagnetic-catapult-hurls-planes-air

http://www.navytimes.com/story/military/2015/03/27/emals-external-fuel-tanks-jets-ford-cvn/70508062/

Ocena: