SpaceX wyśle dwóch turystów w kosmiczną podróż wokół Księżyca

Źródło: SpaceX

Elon Musk, właściciel firmy SpaceX ogłosił właśnie, że dwie prywatne osoby odbędą niezapomniany lot wokół Księżyca. Nie będzie to żadna misja kosmiczna, tylko zwykła, a raczej niezwykła, podróż statkiem kosmicznym Dragon 2.

Musk nie powiedział kim właściwie są ci dwaj szczęśliwcy. Wiadomo tylko tyle, że nie są to astronauci z agencji NASA, ale są zdecydowani wziąć udział w tym locie i podobno wpłacili już sporą sumę pieniędzy. Niestety nie wiemy o jakiej kwocie mowa. Elon Musk powiedział, że lot wokół Księżyca będzie kosztował mniej więcej tyle samo co załogowa misja na Międzynarodową Stację Kosmiczną.

Wspomniane dwie osoby będą musiały najpierw przejść przez szereg testów, badań i treningów, które odbędą się jeszcze w tym roku. Skoro nie są to astronauci, muszą być dobrze przygotowani na taką podróż. Lot kosmiczny ma odbyć się w 2018 roku. Kapsuła Dragon 2 zostanie wyniesiona przy pomocy ciężkiej rakiety nośnej Falcon Heavy z Centrum Kosmicznego imienia Johna F. Kennedy’ego na przylądku Canaveral. Statek kosmiczny zabierze dwóch podróżników w pobliże Księżyca, okrąży go i zabierze z powrotem na Ziemię. Cały lot ma trwać około 7 dni. Przez większość lotu, kapsuła będzie wykonywała zadania całkiem samodzielnie.

Kapsuła Dragon 2 - źródło: SpaceX

SpaceX nie może oczywiście zagwarantować, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Wiele zależy nie tylko od tego, czy te dwie tajemnicze osoby będą w stanie przetrwać lot w kosmos - zanim polecą w podróż, firma Elona Muska wyśle kapsułę Dragon 2 bez ludzi na Międzynarodową Stację Kosmiczną w listopadzie bieżącego roku. W maju 2018 roku, statek kosmiczny po raz pierwszy zabierze ze sobą astronautów z NASA. Dopiero po tym wszystkim, Dragon 2 zabierze dwóch turystów w pobliże Księżyca.

Elon Musk zaznacza, że turyści muszą być świadomi zagrożenia. SpaceX próbuje zminimalizować ryzyko ewentualnej katastrofy, lecz nie może zagwarantować 100% bezpieczeństwa. Jeśli wszystko pójdzie gładko, firma chciałaby organizować po kilka takich lotów turystycznych każdego roku z nadzieją na dodatkowe zyski.