Pierwszy mamut może pojawić się w ciągu dwóch lat

Źródło: Pixabay.com

Naukowcy pracujący nad ambitnym projektem przywrócenia do życia mamutów ogłosili, że pierwsze zwierzę może pojawić się na naszym świecie już w ciągu dwóch lat. Zapowiedź pojawiła się ze strony genetyków z Uniwersytetu Harvarda.

Oficjalnie mówi się o przywróceniu do życia mamutów, które wyginęły dawno temu. Należy jednak zaznaczyć, iż nie będzie to 100% mamut a hybryda - pół mamut, pół słoń. Czyli tak jakby nie do końca mamut.

Przez ostatnie dwa lata, zespół badawczy z Uniwersytetu Harvarda próbował odtworzyć DNA mamuta korzystając ze szczątków, jakie udało się odnaleźć w arktycznej zmarzlinie. Naukowcy poszukiwali genów, które sprawiały, że mamuty odróżniały się od dzisiejszych słoni.

Plan zakłada aby zarodek słonia indyjskiego, który będzie zawierał konkretne geny mamuta, mógł rozwijać się w sztucznym łonie. Badania laboratoryjne wykazały już, że komórki zawierające DNA mamuta i słonia mogą normalnie funkcjonować.

Dzięki inżynierii genetycznej ma narodzić się słoń, który będzie posiadał cechy i wygląd mamuta. Będzie to przede wszystkim osobnik owłosiony z małymi uszami, posiadający zdolność przetrwania w niezwykle niskich temperaturach. Czy hybryda słonia i mamuta faktycznie będzie posiadała taką umiejętność przekonamy się, gdy projekt naukowy zakończy się powodzeniem i nie nastąpią żadne komplikacje. Pierwsze zwierzę może narodzić się już w ciągu dwóch lat.