Patagotitan mayorum to największe zwierze lądowe w historii Ziemi

Źródło: Museum of Palaeontology Egidio Feruglio

Naukowcy nadali właśnie oficjalną nazwę gigantycznemu dinozaurowi, którego szczątki zostały znalezione w Argentynie. Patagotitan mayorum, jak wynika z badań, był prawdopodobnie największym dinozaurem a także największym zwierzęciem lądowym w całej historii.

Kości tego gigantycznego stworzenia odnalazł zespół paleontologów z Muzeum Paleontologicznego Egidio Feruglio. Po 18 miesiącach ciężkiej pracy na pustyni w pobliżu La Flecha, około 250 kilometrów na zachód od miasta Trelew w Patagonii w Argentynie wydobyto łącznie 150 kości. Okazało się, że należały one do przynajmniej 6 różnych stworzeń.

Źródło: J. Farfaglia

Dinozaur pochodzi z rodziny tytanozaurów i otrzymał nazwę na cześć regionu, w którym znaleziono jego kości oraz nazwiska rodziny (Mayo) będącej w posiadaniu farmy, na której w 2010 roku po raz pierwszy natknięto się na to niezwykłe znalezisko. Szacuje się, że roślinożerca Patagotitan mayorum był długi na około 36 metrów i mógł ważyć nawet 77 ton. Na podstawie znalezionych szczątków ustalono, że od łap do barków mierzył 6 metrów. Zwierzę żyło około 100 milionów lat temu.

Źródło: G. Lio

Rozmiary oraz masa tego dinozaura są ogromne. Patagotitan mayorum jest oficjalnie największym zwierzęciem lądowym w historii, lecz paleontolodzy nie mają wątpliwości, iż z biegiem czasu odkryją szczątki kolejnej, jeszcze większej istoty.