Opracowano nową, rewolucyjną technologię ładowania samochodów elektrycznych

Kategorie: 

Źródło: Bontenbal/Wikimedia Commons/CC BY-SA 3.0

Naukowcom z Purdue University udało się stworzyć akumulator, który ładuje się niemal natychmiastowo. Ładowanie można więc porównać do tankowania samochodów spalinowych. Dodatkowo akumulator jest także dostępny w przystępnej cenie, przyjazny środowisku oraz bezpieczny w użyciu.

 

Amerykańscy naukowcy z Pardue University - John Cushman i Eric Nauman połączyli siły wraz z doktorantem Mike Mueterthies i stworzyli akumulator, którego system jest oparty na technologii typu flow. Polega on na tym, że ponowne ładowanie opiera się na dwóch chemicznych składnikach, które są rozpuszczone w postaci cieczy zawartej w układzie oddzielonym membraną.

 

Ładowanie samochodu elektycznego z użyciem tej technologii polega więc na zastępowaniu ciekłych elektrolitów akumulatora, co mogłoby się odbywać w depozycie dołączonym do tradycyjnych stacji benzynowych. Dzięki temu znacząco zmniejszyłoby się zapotrzebowanie na nowe stacje.

Źródło:  John Cushman/Purdue University

Przełom w ładowaniu pojazdów elektrycznych może przyczynić się też do zwiększenia ich popularności i praktyczności ze względu na szybkość ładowania akumulatora - wystarczy tylko chwila, by bateria była w pełni naładowana. Wpłynęłoby to oczywiście na poprawę stanu powietrza, które dzisiaj jest ogromnym problemem w wielu miastach głównie przez spaliny wytwarzane wskutek samochodów spalinowych.

"Sprzedaż elektrycznych i hybrydowych samochodów rośnie na całym świecie, a popularność marek jak np. Tesla jest niesamowita, jednak stanowi to dalsze wyzwanie dla przemysłu i użytkowników elektrycznych lub hybrydowych samochodów [...] Największym wyzwaniem dla przemysłu jest wydłużenie życia akumulatora oraz stworzenia stref, w których będzie można naładować pojazd" - mówi Cushman.

Teraz wszystko jest w rękach inwestorów, którzy muszą zdecydować się na masową produkcję akumulatorów. Materiały, które są potrzebne do ich wytworzenia są tanie i jest ich wystarczająco dużo, by zacząć masowo je produkować. Badacze potrzebują jednak jeszcze dofinansowania na dalsze badania, by upewnić się, że nowa technologia jest gotowa do codziennego użytku. 

 

Ocena: 

4
Średnio: 4 (1 vote)

Komentarze

Portret użytkownika suawco

Wymiana a nie nowy elektrolit

Wymiana a nie nowy elektrolit oznacza, że taka stacja spełnia tylko rolę depozytu, który ładuje stary elekroli, a ten krąży tylko w obiegu zamkniętym. Rozladowany elektrolit z aku w samochodzie jest przelewany do depozytu, gdzie jest ładowany i potem gotowy do wlewu do innego do aku w innym samochodzie.

Portret użytkownika elektryk

No i kolejna próba

No i kolejna próba "kontrolowania" rozwoju elektryków - teraz płacimy za paliwo później będziemy płacić za elektrolit :(  Niby dobrze że kolejna alternatywa ....ale wcale mi się nie podoba Sad

Skomentuj