Odkryto zaskakujący sekret długowieczności

Źródło: pixabay.com

Naukowcom udało się odkryć sekret długowieczności. W 2003 roku rozpoczęto badania, które miały na celu analizę trybu życia osób dożywających sędziwego wieku. Dzięki informacjom uzyskanym od uczestników udało się dociec, co przyczynia się do długiego życia.

Cele badania obejmowały m. in. czynniki związane z długowiecznością, określenie czynników ryzyka śmiertelności oraz demencji, czy zbadanie przyczyn osłabienia funkcji poznawczych i czynnościowych u osób starszych.

Badacze odkryli, że istotnym czynnikiem jest picie wina w niewielkich ilościach. Według Mayo Clinic zalecana dawka dla zdrowych osób w wieku powyżej 65 lat to jedna porcja. Dla osób poniżej 65 roku życia są to dwie porcje. Na porcję składa się 350 ml piwa, 150 ml wina lub 45 ml innych alkoholi.

Badanie opublikowane w British Journal of Sports Medicine analizowało, w jaki sposób aktywność fizyczna może przeciwdziałać negatywnym skutkom picia. Starszy autor badania, dr Emmanuel Stamatakis, przeanalizował dane zebrane z badań w Anglii i Szkocji, a następnie podzielił uczestników na trzy grupy ze względu na ich aktywność.

Powstała grupa osób o niskiej aktywności, umiarkowanej aktywności oraz osoby ćwiczące regularnie. Następnie zespół badaczy przyjrzał się, ile alkoholu spożywają osoby w każdej grupie. Naukowcy odkryli, że osoby aktywne, które spożywały alkohol w umiarkowanych ilościach nie odniosły żadnych negatywnych skutków dla zdrowia z powodu spożywania trunków.

Umiarkowane spożycie alkoholu zapewnia następujące korzyści: niższe szanse udaru niedokrwiennego, zmniejszenie ryzyka cukrzycy, zmniejszone ryzyko chorób serca.