NIezwykle rzadka kałamarnica została zauważona u wybrzeży Australii

Źródło: Deborah Osterhage

Niezwykle rzadka kałamarnica wielkokwiatowa, została zauważona w wodach Australii. Jest to pierwszy przypadek, gdy zauważono te zwierzęta w tym obszarze. Znaleziska dokonała Deborah Osterhage i jej koledzy, którzy prowadzili podwodne badania w Great Australian Bight, otwartej zatoce na południowym wybrzeżu Australii.

Kałamarnica wielkokwiatowa to dość charakterystyczne zwierze. Ma ona duże płetwy, które sprawiają, że ich ciała mają niemal te samą szerokość i długość. Naukowcy zauważyli te kałamarnicę na głębokości 2100 metrów, w pobliżu morskiego dna.

„Udało nam się zaobserwować różnice w proporcjach ich ciała i długości ciała, aby potwierdzić, że w rzeczywistości było to pięć różnych osobników” - mówi Osterhage.

Naukowcy zmierzyli jedną z kałamarnic za pomocą laserów i stwierdzili, że miała 1,8 metra długości, a jej macki mierzyły 1,68 metrów. Badacze twierdzą, że znalezienie wielu kałamarnic wielopłetwych w tak bliskiej odległości od siebie, było czymś niezwykłym. Dalsze badania nad tym gatunkiem są konieczne aby poszerzyć naszą wiedzę na ich temat. To interesujące odkrycie zostało już opisane w pracy naukowej w czasopiśmie PLOS ONE.