Niezależny badacz potwierdził działanie napędu EM Drive

Źródło: Paramount Pictures
Relatywistyczny napęd elektromagnetyczny, czyli tzw. EM Drive, wywołuje od wielu lat niemałe zamieszanie. Jest to technologia, która przynajmniej według znanych nam praw fizyki nie powinna działać. Jednak uczeni badający ten napęd mówią o uzyskiwaniu ciągu, którego nie są w stanie w żaden sposób wyjaśnić.

Koncepcja napędu EM Drive znana jest już od 2001 roku. Silnik miałby działać dzięki falom elektromagnetycznym i nie wymagałby w zasadzie żadnego paliwa. Różne zespoły naukowe prowadziły już swoje badania nad tym napędem - ostatnio inżynier z NASA Paul March dokonał tego w próżni i ku jego zaskoczeniu również udało się uzyskać ciąg.

Najnowsze eksperymenty zostały przeprowadzone przez profesora Martina Tajmara z Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie. Fizyk powiadomił niedawno że jego silnik EM Drive również uzyskał ciąg ale niestety nie potrafi wyjaśnić jego działania. Jak dotąd nikt nie był w stanie tego dokonać, dlatego środowisko naukowe podchodzi do tego tematu bardzo sceptycznie.

Prace Tajmara szybko spotkały się z reakcją wielu ekspertów, którzy wskazują na prawdopodobne błędy jakie mogły wystąpić podczas eksperymentu. Działanie napędu EM Drive zostało zatem poddane kolejnej analizie ale tak naprawdę to wciąż stoimy w miejscu i nadal nie wiemy skąd bierze się ciąg.

Źródła:

Portret użytkownika burkosalw

To nie tak że nie powinien

To nie tak że nie powinien działaś wedłóg znanych praw fizyko bo napę ten zbudowan zgodnie ze znanymi prawami fizyki poraz kolejny mamy w artykue tłumaczenie z tłumaczenia i sens źródła zaginoł jak w zabawei w głuchy telefon. Podczas budowy tego napędu okazało sięze niektóre jego elementy które uważano za niesbędne okazały się niepotrzebne i to zaskoczyło naukowców sama zasada działania nie odbiega od znanych praw fizyi proszę to sprostować bo znów gimbaza od teorii spiskowych orgazmu dostanie

Portret użytkownika ledek

To Chińczyk. Jego językiem

To Chińczyk. Jego językiem rodzinnym jest mandżurski. Tak to już jest, że w USA też Chińczycy są naukowcami. Ile to razy słyszę w TV, że naukowcy amerykańscy wynaleźli bądź odkryli ...i zaraz potem widzę skośnookiego, który coś tam sepleni po angielsku, że go tłumaczyć nie tylko na polski trzeba. Zresztą to "pierwsze wiarygodne potwierdzenie działania tego silnika" zrobili już Chińczycy, bo Amerykanie nie chcieli. Kwetia tego, że Amerykanie nigdy nie uznają za wiarygodne coś, co zrobili przed nimi inni. Póżniej potwierdzą wiarygodnie, opatentują i zarabiają. Tak było z polskim niebieskim laserem, jest z polskim grafenem i będzie ze wszsytkim innym, co Amerykanie wiarygodnie ukradną.

Portret użytkownika Devil

Przeciwnie - liczyłem że

Przeciwnie - liczyłem że szanowny użytkownik "burkosalw" rozwinie swoją wypowiedź, ale nie doczekałem się. Rozmawiamy przecież o przyszłościowym napędzie EM Drive, którego działanie powinno zostać NATYCHMIAST wyjaśnione, dla dobra ludzkości. Ten człowiek niestety nie zrozumiał artykułu i myśli że wszyscy doszukują się jakichś spisków. Czego można było się spodziewać po człowieku, który pisze "napę", "wedłóg", "zaginoł" i "niesbędne".

Portret użytkownika nowoczesny

nie ważne na jakiej zasadzie

nie ważne na jakiej zasadzie dizała ważne że działą i nadaje się do lotów miedzygwiezdnych.  Czas najwyższy wykorzystywać napęd EM Drive i lodlatywać z tej beznadziejnej ziemi. A moze napęd EM Drive działą dlatego nóstwo elktromagnetycznych pulsarów, kwazarów o galaktyk. przecież cos w tym musi być nawet jak weźmiemy kompas to zawze pokazuje nam północ mimo to ze nie ma tam zadnego żelaza.

Portret użytkownika Nati137

Mnóstwo ,żelaza jest

Mnóstwo ,żelaza jest natomiast w jądrze Ziemi. Jądro to jest płynne i istnieją w nim prądy konwekcyjne spowodowane różnicą temperatur na różnych głębokościach. Te zaś na skutek siły Coriollisa tworzą wirowe prądy elektryczne wwytwarzające pole magnetyczne Ziemi.
Nic nie dzieje się bez przyrzyny Smile