Niesamowita umiejętność słoni - potrafią usłyszeć deszcz z odległości 240 kilometrów

Źródło: Freedigitalphotos.net
Zespół naukowców z Texas Agricultural and Mechanical University, badając zachowanie słoni w Namibii odkrył, że zwierzęta te są w stanie usłyszeć ulewne deszcze w odległości aż 240 kilometrów. Badacze wykazali również, że te ogromne ssaki doskonale orientują się, gdzie pada i podążają w tamte miejsca.

Namibia, podobnie jak inne państwa w południowo - zachodniej Afryce, jest regionem suchych, gdzie przez cały rok utrzymują się upały. Zwierzęta, które tam żyją, nauczyły się doskonale funkcjonować w okresie pory deszczowej, która występuje zazwyczaj od stycznia do marca. Utworzone w tym czasie kałuże i strumienie wody wykorzystywane są do gaszenia pragnienia, ale także do kąpieli.

Naukowców zaskoczyły wędrówki słoni w okresie pory deszczowej. Stwierdzono, że zwierzęta mogą nagle zmienić kierunek marszu z niewyjaśnionych przyczyn. Aby rozwiązać zagadkę tych zachowań, badacze wyposażyli czternaście osobników w nadajniki GPS. Każdy ze słoni należał do innego stada.

Obserwacje prowadzono w latach 2002 - 2009. Przy pomocy satelity studiowano w tym czasie dane dotyczące opadów deszczu. Po przeanalizowaniu tych informacji, eksperci stwierdzili, że słonie zmierzają tam, gdzie pada deszcz. Ku zaskoczeniu naukowców, miejsce to może być oddalone nawet o 240 kilometrów.

Źródło: http://tylkoprzyroda.pl/wideo/slonie-slysza-deszcz-w-odleglosci-240-km