Niebieskie papugi z bajki Disneya znalazły się na skraju wymarcia

Źródło: kadr z trailera / Disney.com

Ara modra to endemiczny gatunek papugi żyjący na terenie Brazylii. Zwierzęta te, są znane z filmu Disneya z 2011 roku pt. Rio. Podczas gdy wersja disneyowska, zakończyła się bardzo pozytywnym akcentem, całkiem niedawno w sieci, pojawiła się dość smutna informacja na temat tych zwierząt.

Jak napisano w raporcie BirdLife International, te rzadkie papugi, oficjalnie wymarły na wolności. Wraz z nimi, na liście wymieniono 8 innych gatunków endemicznych, które zostały uznane za wymarłe, bądź podejrzewane o wymarcie. Sytuacja, jest szczególnie smutna w przypadku Ary modrej. Po ponad 150 latach handlu, ze względu na swój niepowtarzalny wygląd, na wolności pozostały tylko trzy papugi z tego gatunku. Z tej trójki, dwie zostały schwytane w celu handlu zwierzętami.

Jedyne pozostałe Ary, są teraz hodowane w niewoli. Na początku tego roku 52 papugi, 26 samców i 26 samic, zostały sprowadzone z powrotem do ich rodzinnego regionu w Bahia. Według Mongabay zbudowano dla nich dwa centra reintrodukcji w Curaçá . Ptaki przechodzą obecnie proces adaptacji i są przygotowywane do wypuszczenia na wolność w 2021 roku po przetrzymywaniu ich na obszarach ochrony.