Naukowcy zaproponowali teorię, według której czarne dziury to bramy do innych części Wszechświata

Źródło: NASA/JPL-Caltech
Czarne dziury to fascynujące kosmiczne obiekty, które intrygują naukowców. Dla jednych są to potwory, które pożerają wszystko co znajdzie się w jej pobliżu. Jednak inni przekonani są, że czarne dziury mogą pełnić jakąś ważną rolę w naszym Wszechświecie.

Teoria opracowana przez uczonych z Uniwersytetu w Walencji opisuje te obiekty jako drzwi do innych regionów we Wszechświecie. Niestety potężna grawitacja rozciągnie wszystko co zechce przejść przez ten portal. Będąc po drugiej stronie, rozmiar danego obiektu powróci do normalności. Oczywistością jest to, że człowiek nie będzie w stanie przeżyć takiej podróży.

Teoria, opisana przez dr Gonzalo Olmo, odrzuca koncepcję osobliwości i zakłada, że w sercu naładowanej elektrycznie, nieobracającej się czarnej dziury istnieje bardzo mała powierzchnia kulista. Spełnia ona rolę tunelu czasoprzestrzennego, dzięki któremu można byłoby przedostać się do zupełnie innego miejsca we Wszechświecie.

Według równań naukowców, tunel ten jest mniejszy od jądra atomowego, lecz staje się większy gdy czarna dziura przechowuje więcej ładunków elektrycznych. Gdyby człowiek wpadł w czarną dziurę, zostałby tak rozciągnięty aby mógł zmieścić się w tunelu. Przypominałoby to przewlekanie nici bawełnianej przez ucho igielne. Trudno powiedzieć, czy ludzkość kiedykolwiek będzie mogła przeprowadzić eksperyment aby potwierdzić tę teorię.