Naukowcy ogłosili, że człowiek powstał z pyłu gwiezdnego

Źródło: 123rf.com

Istnieje wiele teorii, które miałyby wyjaśniać w jaki sposób powstał człowiek. Jednak zespół badawczy z programu Sloan Digital Sky Survey ogłosił, że ludzie w przeważającej większości składają się z tego samego materiału, jaki można znaleźć w kosmosie. Naukowcy doszli do takiego wniosku po badaniach składu gwiazd w naszej galaktyce.

Przy pomocy teleskopu Apache Point Observatory w Nowym Meksyku, specjaliści zajęli się analizowaniem składu 150 tysięcy gwiazd w Drodze Mlecznej, korzystając z metod spektroskopowych. Brano pod uwagę szczególnie takie pierwiastki jak węgiel, wodór, azot, tlen, fosfor i siarkę, czyli elementy, z których składają się istoty żywe na naszej planecie.

Naukowcy odkryli, że człowiek w 97% składa się z tych samych elementów, jakie można znaleźć w gwiazdach. Wniosek? Człowiek pochodzi z pyłu gwiezdnego. Ich twierdzenie stanowi zatem poparcie dla teorii panspermii, która głosi, że życie na Ziemi jest pochodzenia kosmicznego.

Choć nasz organizm składa się w 65% z tlenu, w przestrzeni kosmicznej znaleziono jedynie śladowe ilości tego elementu chemicznego (poniżej 1%). Badacze dostrzeli jednak wysoką koncentrację wymienionych wcześniej sześciu pierwiastków w samym centrum Drogi Mlecznej.

Zdaniem naukowców, wyniki badań pozwalają ustalić nie tylko pochodzenie człowieka, ale także mają istotne znaczenie dla zrozumienia ewolucji galaktyk, w tym Drogi Mlecznej. Analizy tego typu mogą również ułatwić poszukiwania życia pozaziemskiego.