Naukowcy odkryli lód na biegunach Księżyca

Źródło: pixabay.com

Zamiast podejmować się próby kolonizacji odległego Marsa, zdecydowanie powinniśmy skupić się na Księżycu. Jest znacznie bliżej, a najnowsze wyniki badań potwierdzają, że na biegunach naszego naturalnego satelity znajduje się lód wodny. Odkrycie z całą pewnością pomoże w utworzeniu pierwszej księżycowej kolonii.

Zespół naukowców posłużył się danymi, które pozyskał instrument Moon Mineralogy Mapper (M3) agencji NASA. Znajdował się on na pokładzie indyjskiej sondy kosmicznej Chandrayaan-1, która prowadziła badania z orbity księżycowej w latach 2008-2009.

Analiza tych danych wykazała, że na biegunach Księżyca rozpowszechniony jest lód wodny, który skrywa się głównie w kraterach uderzeniowych. Materiały zdobyte dzięki instrumentowi M3 wskazują na regiony, które odbijają promienie słoneczne i udało się również sprawdzić, w jakim stopniu cząsteczki zawarte w lodzie wodnym absorbują promieniowanie podczerwone.

Poprzednie obserwacje nie pozwoliły jednoznacznie stwierdzić, czy na księżycowych biegunach faktycznie znajduje się lód wodny. Naukowcy twierdzą, że najnowsze dowody rozwiewają wszelkie wątpliwości.

Jest to bardzo dobra informacja dla zwolenników kolonizacji Księżyca. Obecność wody w formie lodu tylko ułatwi zbudowanie pierwszych osad ludzkich na Srebrnym Globie. Kolonizatorzy będą mogli wykorzystać zawarty w lodzie tlen i wodór do produkcji paliwa, lub z pomocą przyszłych zaawansowanych technologii wytwarzać wodę zdatną do picia.

Źródła: