Naukowcy obliczyli, że za 5 milionów lat wyginą wszyscy meżczyźni

Źródło: Internet

Według profesor Jenny Graves z Australii świat może pozostać bez mężczyzn. Najprawdopodobniej wizja z filmu Seksmisja wypełni się w ciągu następnych pięciu milionów lat. Pani profesor stwierdziła, że po przeanalizowaniu cech męskiego chromosomu płciowego, zwanego chromosomem Y, wiele wskazuje, że jest on słabszy i bardziej kruchy niż sądzono.

Jakikolwiek negatywny wpływ na pulę genetyczną mężczyzn może mieć negatywny wpływ na istnienie samców gatunku homo sapiens. U kobiet chromosom X posiada przynajmniej tysiąc zdrowych genów. Kiedyś mężczyźni mieli ich tyle samo, ale po tysiącach lat ludzkiej egzystencji na Ziemi, zdrowe geny Y zaczęły się redukować i teraz pozostało ich mniej niż sto.

Jednocześnie zauważalnie maleje wskaźnik urodzeń chłopców, a liczba dziewczynek stale wzrasta. Jednak proces ten zachodzi na tyle powoli, że ostateczna degeneracja chromosomu Y nastąpi dopiero za około 5 milionów lat. Poza tym profesor Graves sugeruje, że znane są takie przypadki w naturze, gdy inny chromosom przejmuje rolę tego brakującego, ale doprowadziłoby to do powstania zupełnie nowego gatunku człowieka.