NASA twierdzi, że w ciągu 20 lat odnajdziemy życie pozaziemskie

Źródło: 123rf.com
Ludzkość odnajdzie życie pozaziemskie już w ciągu najbliższych 10-20 lat - tak przynajmniej uważa główny doradca naukowy NASA. Nie chodzi tu jednak o zielone ludziki, ale o proste mikroorganizmy, które mogą żyć gdzieś na egzoplanetach lub na niektórych księżycach Układu Słonecznego.

Ellen Stofan twierdzi, że znajdziemy niedługo przekonujące dowody potwierdzające życie poza Ziemią. Deklaracje padły w czasie dyskusji ekspertów, poświęconej poszukiwaniu zamieszkałych światów i życia pozaziemskiego. Dodała, że ​​naukowcy wiedzą gdzie i jak szukać życia, jak również posiadają niezbędną technologię.

Poszukiwać można na przykład sygnatury wody, która jest znana jako jeden z elementów składowych, niezbędnych dla powstania życia. Można ją odnaleźć w systemie słonecznym i poza nim. Są oceany ciekłej wody pod powierzchnią księżyców Jowisza - Europy i Ganimedesa a także księżyca Saturna - Enceladusa.

Ostatnio pojawiły się też mocne dowody naukowe wskazujące na to, że Mars posiadał kiedyś ocean dochodzący głębokościami nawet do kilometra, czyli bardzo podobny do występujących na Ziemi. Jak wiadomo to właśnie oceany dały początek różnorodności życia na naszej planecie.

Dlatego właśnie gdziekolwiek poza Ziemią znajduje się duża ilość wody, prawdopodobieństwo, że są tam również jakieś formy życia, wzrasta lawinowo. Poza tym w przypadku planet pozasłonecznych uczeni mogą też wypatrywać sygnatury metanu, który jest typowym produktem ubocznym produkowanym przez organizmy żywe. Nawet jeśli taka planeta będzie zbyt daleko, aby odbyć tam podróż to potwierdzając obecność wody i metanu można już spekulować na temat istot pozaziemskich.

Artykuł pochodzi z portalu: Zmianynaziemi.pl