Lekarz, który chce dożyć 150 lat, wyjawia sekret na długowieczność

Źródło: Kadr z Youtube
Wielu z nas zapewne chciałoby żyć dłużej, zachowując jednocześnie zdrowie i urodę. Dr Alex Zhavoronkov, dyrektor brytyjskiej fundacji zajmującej się biogerontologią jest pewny że dożyje 150 lat. Naukowiec powiedział również w jaki sposób chce tego dokonać - co będzie robił a czego sobie odmówi.

Biogerontologia, jako szybko rozwijający się dział biologii, zajmuje się badaniami nad przyczynami starzenia biologicznego. Dr Zhavoronkov uważa, że dzięki dzisiejszej medycynie oczekiwana długość życia przeciętnego człowieka jest znacznie większa niż się powszechnie uważa. On sam jest przekonany iż dożyje 150 lat.

37-letni naukowiec przyznał, że codziennie bierze 100 różnych lekarstw i suplementów diety, regularnie ćwiczy, często chodzi na badania kontrolne, wykonuje badania krwi pod kątem biochemicznym oraz przyjmuje różne rodzaje szczepionek gdy tylko są dostępne. Oprócz tego, postanowił zrezygnować z małżeństwa, dzieci i dóbr materialnych. Mówiąc wprost, uczony chce poświęcić swoje życie na badaniach, które zapewnią mu i wielu innym ludziom długowieczność.

Dr Zhavoronkov trzyma się własnej listy zakazów i nakazów, które mają zapewnić mu długie życie. Jak wspominaliśmy, chce on zrezygnować z bycia ojcem oraz mężem. Uczony określił edukację i zdrowie jako najwyższy priorytet w swoim życiu. Jego zdaniem bardzo ważne jest to abyśmy unikali psychologicznego starzenia się - chodzi o nastawienie, że będziemy żyć jak najdłużej.

Kolejna sprawa to utrzymywanie więzi społecznej z młodszymi ludźmi, naukowcami oraz lekarzami, aktywny udział w badaniach nad długowiecznością, 7-godzinny sen w ciągu doby, unikanie nadwagi i chorób oraz regularne ćwiczenia (w tym yoga). Dr Zhavoronkov zaleca również regularne badania u lekarza i podstawowe badania genetyczne aby poznać własne predyspozycje i efekty zażywania różnych medykamentów, aktywny udział w tym co nas najbardziej interesuje - sprawić aby życie nie było dla nas nudne. Niestety tylko czas może pokazać, czy porady naukowca rzeczywiście przyczynią się do długiego życia.

Źródło: http://www.telegraph.co.uk/news/science/science-news/11562492/Meet-the-doctor-who-is-convinced-he-will-live-to-150.html