Google Ventures pracuje nad wydłużeniem życia człowieka do 500 lat

Źródło: 123rf.com
Powoli zaczynamy przyzwyczajać się do informacji, według których nasze życie mogłoby zostać znacznie wydłużone. Bill Maris, szef Google Ventures twierdzi, że wraz z postępem w medycynie i biomechanice, nad czym pracuje od dłuższego czasu, będziemy mogli dożyć aż 500 lat.

Google Ventures inwestuje wielkie pieniądze w firmy, które zajmują się między innymi medycyną, genetyką i długowiecznością. Wraz z korporacją Apple, utworzyła projekt Calico, w ramach którego naukowcy badają jak zatrzymać proces starzenia się oraz zwalczyć choroby związane z wiekiem.

Wielu futurystów przewiduje, że technologia, medycyna i nauka zajdzie tak daleko, że będziemy mogli wydłużyć nasze życie o wiele lat. W 2013 roku na łamach czasopisma PLoS Genetics naukowcy opisali metodę, która przynajmniej według założeń, pozwoliłaby nam dożyć aż 800 lat. Wydaje się to wręcz nieprawdopodobne, a stąd już niewiele brakowałoby do osiągnięcia nieśmiertelności.

Bill Maris mówi o 500 latach, jakich moglibyśmy dożyć bez utraty zdrowia, zarówno fizycznego jak i psychicznego. Jest to z pewnością bardzo wielkie wyzwanie dla specjalistów, którzy muszą zbadać w jaki sposób możemy wydłużyć nasze życie, czy te metody na pewno są bezpieczne i czy będziemy w stanie poradzić sobie z chorobami, które pojawią się z czasem a o których możemy nawet nie mieć pojęcia.

Źródło: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2986493/Google-says-s-possible-humans-live-500-YEARS-investing-firms-hoping-extend-lives-five-fold.html