Genetycy znaleźli sposób na zwiększenie długości życia ludzkiego do 800 lat

Źródło: www.dreamstime.com

Naukowcy znaleźli sposób na przedłużenie życia organizmów żywych. Zidentyfikowane mechanizmy mogą sprawić, że ludzie w przyszłości będą w stanie żyć do 800 lat, a może nawet dłużej. Naukowcy z Uniwersytetu w Północnej Kalifornii ogłosili, że ​​udało im się już zwiększyć dziesięciokrotnie żywotność bakterii drożdży, a sposób, w jaki udało im się osiągnąć ten niesamowity wynik, może być stosowany u ludzi.

Cały sekret polega na usunięciu dwóch genów i zmniejszeniu spożycia kalorii.  Według informacji opublikowanych w czasopiśmie PLoS Genetics, naukowcy stworzyli bakterie drożdży, które miały ponad dziesięciokrotnie zwiększoną żywotność, bez istotnych działań niepożądanych. Metoda, która pozwoliła osiągnąć tak ważne wyniki, polegała na kombinacji zmian genetycznych i zmian w diecie. Dzięki tej metodzie, naukowcy zdołali okiełznać kontrolowanie życia i zdrowia na poziomie podstawowym u wszystkich żywych organizmów, czyli komórkowym.

Szef zespołu badawczego, Walter Longa stwierdził, że to stworzenie podstaw przeprogramowania organizmu w celu przedłużenia jego życia. Drożdże piekarskie są jednymi z najbardziej zbadanych organizmów i najlepiej zrozumieć na ich przykładzie zmiany na poziomie cząsteczkowym i genetycznym.  Co ciekawe, mimo swej prostoty, drożdże doprowadziły do ​​odkrycia niektórych najważniejszych genów i ścieżek regulujących starzenie i choroby u myszy i innych ssaków. Grupa badawcza Waltera Longa planuje teraz dalszego badania w celu przedłużenie żywotności myszy.

W Ekwadorze trwają też badania populacji ludzkiej z formą mutacji genów analogiczną do tych opisanych w drożdżach. Naukowcy badają tych ludzi, ponieważ dzięki temu może uda się okiełznać mutację długowieczności bez poważnych deficytów wzrostu i innych problemów zdrowotnych, które identyfikowano w Ekwadorze.  Znalezienie leków przedłużyć żywotność człowieka bez skutków ubocznych, nie będzie łatwe, ale naukowcy znaleźli się bliżej niż kiedykolwiek, aby tego dokonać.

Źródła: