Drony pomogą w stworzeniu dokładnych map raf koralowych

Źródło: www.dreamstime.com
Trzeba przyznać, że bezzałogowe aparaty latające zostały stworzone z myślą o wojnach. Dobrze jest jednak czasem usłyszeć, że zostaną one wykorzystane również w dobrych celach. Grupa naukowców z Uniwersytetu Stanforda użyje dronów do stworzenia szczegółowych map koralowców.

Aeronautyk Ved Chirayath oraz biolog morski Steven Palumbi wykorzystają bezzałogowy aparat latający, wyposażony w kilka kamer do wykonania obrazów raf koralowych. Naukowcy przyznają, że samoloty, balony czy latawce nie spełniłyby swojego zadania. Zdjęcia będą analizowane przez specjalny program, który zwiększy rozdzielczość obrazu oraz usunie zakłócenia spowodowane ruchami wody.

Badacze będą także obrazować rafy spod powierzchni wody za pomocą 360-cio stopniowej kamery. Chirayath pracuje również z ośrodkiem badawczym, należącym do NASA, który jako pierwszy zaprojektował program dla raf koralowych "Fluid Lensing". Naukowiec został tam zatrudniony do stworzenia metodologii, dzięki której będzie można uchwycić naturalne cechy Ziemi.

Źródło: http://www.redorbit.com/news/science/1112976710/drones-help-create-detailed-maps-of-coral-reefs/