Blue Origin zapowiada pierwsze suborbitalne loty turystyczne w 2018 roku

Źródło: Blue Origin

Już za kilka lat komercyjne loty kosmiczne staną się rzeczywistością. Blue Origin, jedna z firm która pracuje nad takim projektem twierdzi, że pierwsze loty dla turystów będą dostępne już w 2018 roku.

Wiele tak naprawdę zależy od tego czy przeprowadzane w przyszłości testy zakończą się sukcesem. Należy pamiętać iż Blue Origin już kilka razy przekładał datę pierwszego turystycznego lotu w kosmos. Z drugiej strony, firma osiągnęła znaczący sukces, wykorzystując rakietę wielokrotnego użytku New Shepard, która wykonała dwa loty i bez większych problemów zdołała wylądować. To powoduje że rzeczywiście jesteśmy coraz bliżej zrealizowania tego projektu.

Założyciel Blue Origin, Jeff Bezos, nie ujawnił zbyt wielu informacji. Wiemy że firma będzie prowadzić kolejne testy a z czasem poda więcej szczegółów o rakiecie Vulcan, która może wystartować z przylądka Cape Canavera.

Wiele osób zastanawia się ile będzie kosztować taki lot w kosmos. Korporacja nie ustaliła jeszcze konkretnej ceny. W przyszłości, rakiety wypełnione turystami mają wznosić się na wysokość 100 kilometrów nad powierzchnią Ziemi. Główne atrakcje to zobaczenie naszej planety i jej krągłości z dużej odległości oraz doświadczenie stanu nieważkości. W 2017 roku odbędą się pierwsze testy polegające na wyniesieniu rakiety wraz z załogą. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2018 roku Blue Origin będzie oferować pierwsze loty turystyczne w kosmos.

Źródło: http://www.popsci.com/blue-origin-could-send-tourists-into-space-as-early-as-2018