Badania wskazują, że ciemna materia może być starsza niż Wielki Wybuch

Źródło: American Museum of Natural History

Ciemna materia, choć zdaniem naukowców stanowi aż 80% masy Wszechświata, pozostaje dla nas wielką zagadką. Dotychczas nie udało się jej odkryć, a jej istnienie mogłoby wyjaśnić anomalie w rotacji i ruchu galaktyk w gromadach. Tymczasem jak wynika z najnowszych badań, ciemna materia mogła istnieć jeszcze przed Wielkim Wybuchem.

O ciemnej materii wiemy bardzo niewiele i nie jesteśmy w stanie jej zaobserwować, lecz wiemy o jej obecności, gdyż oddziałuje grawitacyjnie z widzialną materią oraz wpływa na jej poruszanie się i rozkład w przestrzeni kosmicznej.

Naukowcy od dawna przypuszczali, że ciemna materia musi być pozostałością po Wielkim Wybuchu. Jednak dotychczas nie udało się opracować obliczeń, które potwierdziłyby te pomysły. Zespół badawczy z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa przygotował prostą ramę matematyczną, z pomocą której wykazał, że ciemna materia mogła powstać przed Wielkim Wybuchem w erze kosmicznej inflacji, gdy przestrzeń bardzo szybko się rozszerzała. Szybka ekspansja mogła spowodować obfitą produkcję niektórych rodzajów cząstek, zwanych skalarami. Jak dotąd udało się odkryć tylko jedną cząstkę skalarną – bozon Higgsa.

Jeśli ciemna materia ma jakikolwiek związek z cząstkami skalarnymi, może być starsza niż Wielki Wybuch. Nowe badanie wskazuje również na metodę testowania pochodzenia ciemnej materii, która polega na obserwacji sygnatur, którą ciemna materia pozostawia w rozkładzie materii we Wszechświecie.

Choć ciemna materia jest zbyt ulotna, aby można było ją dostrzec w eksperymentach z cząstkami, może ujawnić swoją obecność w obserwacjach astronomicznych. Więcej szczegółów na temat ciemnej materii poznamy wkrótce, gdy satelita Euclid zostanie wyniesiony w przestrzeń kosmiczną, co powinno nastąpić w 2022 roku.

Portret użytkownika Amerykański Naukowiec z NASA

Niestety zmuszony jestem

Niestety zmuszony jestem zakwestionować badania przeprowadzone przez zespół brodatych badaczy z Uniwersytetu Janka Chłompinksa, gdyż rama matematyczna, której użyli powinna być prosta, lecz niestety została zbita krzywo. Z przykrością stwierdzam, że żaden z tych badaczy nie ma najmniejsxego pojęcia, jak się poprawnie zbija porządne ramy matematyczne. Nie dość, że zrobiono ją z nieimpregnowanego drewna sosnowego niskiej jakości i pełnego nierówności oraz sęków, to wykorzystano do tego grube gwoździe pierścieniowe, przeznaczone do grubych i bogato zdobionych ram czasoprzestrzennych. W efekcie na łączeniach listw oraz na rogach ramy, drewno rozszczepiło się wzdłuż słojów, poważnie nadwyrężając stabilność całej konstrukcji. Gdyby któryś z badaczy znał się na rzeczy, użyłby wikolu zamiast gwoździ. Niestety to nie wszystko - gdyż wygląda na to, że badacze odpóścili sobie proste zbadanie ramy wasserwagą (czy też jak mówią gorole: ”poziomicą”). Gdyby wykonali oni to proste badanie, nie mieliby żadnych podstaw, by określić ich dzieło mianem ”prostej ramy”. Niestety, nawet świński ogon bardziej mieści się w ramach pojęcia ”prosta rama”, niż kurumysło, jakie stworzyli. Każdy, kto posiada jakiekolwiek pojęcie o zbijaniu ram, powie iż to co tutaj widzimy, to czysta fuszerka - zarówno pod względem estetycznym, jak i technicznym.

Krótko mówiąc, panowie badacze powinni zająć się tym, co robią najlepiej - iść się porządnie zbadać - a zbijanie ram zostawić tym, którzy się na ramach znają. Z tak krzywą ramą matematyczną, badacze mogą co najwyżej przebadać gorący strumień brązowej materii, który dzisiaj rano został wyemitowany z samego środka mojej prywatnej czarnej dziury w d***, wraz z towarzyszącym temu zdarzeniu chmurom wysokoenergetycznej plazmy post-jajecznej. Jeśli zaś chodzi o materię czarną, to i tak nikt jej nie zobaczy przy tym oświetleniu - no chyba, że umie dobrze świecić oczami

Z resztą wszystkie wnioski, do jakich ci badacze doszli, nie mają sensu. Przecież zanim powstał Wszechświat, było zbyt ciemno, by stwierdzić istnienie czegokolwiek - szczególnie jeśli coś jest tak ciemne, jak czarna materia oraz motłoch, który wierzy we wszystko, co twierdzą nieprzebadani brodaci badacze. Jeśli chcecie znaleźć ciemną materię, szukajcie jej w najgłębszych mrokach Ciemnogrodu (woj. Opolsko-Kujawskie, powiat Łękołody, gmina Chrubieżowzdężygrzeboszyce).

Portret użytkownika nitjer

W moim odczuciu to tylko

W moim odczuciu to tylko niewiele warte mętne przypuszczenia, a nie wynik rzeczywiście wiarygodnych badań. Coś czego istnienia nie potrafimy w ogóle niezbicie dowieść nagle ma być starsze od początków Wszechświata? Przecież Wielki Wybuch miał być początkiem czasu i w ogole wszystkiego. Dla mnie to wszystko zbyt karkołomne i naprawde pozbawione rzetelnych podstaw.

"Epoka kosmologicznej

"Epoka kosmologicznej inflacji rozpoczęła się po epoce Wielkiej Unifikacji, tj. 10−36 s po Wielkim Wybuchu i trwała prawdopodobnie do 10−33–10−32 s po Wielkim Wybuchu" [Wikipedia]. A ci naukowcy twierdzą że "ciemna materia mogła powstać przed Wielkim Wybuchem w erze kosmicznej inflacji, gdy przestrzeń bardzo szybko się rozszerzała" To co było pierwsze jajko-czy kura?