Australijscy naukowcy chcą wskrzesić wymarłego wilka torbacza

Źródło: Kadr z Youtube

Naukowcy z University of Melbourne opowiedzieli o swoich planach wskrzeszenia tasmańskiego wilka torbacza (wilka workowatego), który podobno wymarł na początku XX wieku.

W tym celu australijscy specjaliści wraz z amerykańską firmą biotechnologiczną Colossal Biosciences wykorzystają technologię edycji genomu CRISPR. Naukowcy wyrazili przekonanie, że za 10 lat będą w stanie stworzyć pierwsze żywe dziecko wilka workowatego.

Colossal Biosciences powinno zapewnić dotację w wysokości 10 milionów dolarów na przeprowadzenie projektu. Następnie międzynarodowy zespół 50 australijskich i amerykańskich naukowców będzie mógł rozpocząć prace.

Przypomnijmy, że w 1999 roku Narodowe Muzeum Australii w Sydney ogłosiło rozpoczęcie programu klonowania wilka torbacza. Do dyspozycji biologów są alkoholizowane szczenięta tego zwierzęcia. Wyekstrahowano z nich DNA, ale próbki były uszkodzone i bezużyteczne. Drugi projekt odrodzenia wilka workowatego rozpoczął się w 2008 roku. Naukowcy wprowadzili fragmenty DNA wilka torbacza do zarodka myszy. Pomogło im to zaobserwować, jak działają geny.