Airbus opatentował nowy odrzutowiec naddźwiękowy typu Concorde

Kategorie: 

Źródło: Airbus Corporation
Koncern Airbus, który zajmuje się produkcją samolotów, planuje budowę pasażerskich samolotów naddźwiękowych nowego typu. Maszyna ma być w stanie dolecieć z Londynu do Nowego Jorku w około godzinę a nie w siedem godzin jak obecnie.

 

W przeszłości podejmowano próby budowy samolotów pasażerskich latających szybciej niż prędkość dźwięku. Powstała konstrukcja rosyjska TU 144, która przypominała nieco późniejszego francusko-angielskiego Concorde. Jednak TU 144 nękały liczne awarie i spektakularne katastrofy co zakończyło jego żywot, a samoloty Concorde latały ponad 30 lat. Ich eksploatację zakończyła jedna jedyna katastrofa jaka w 2003 roku przytrafiła się podczas jego służby.

 

Teraz europejscy producenci postanowili zmienić ten stan rzeczy. Prace koncepcyjne nad nowym superodrzutowcem trwały od jakiegoś czasu, ale obecnie są już na tyle zaawansowane, że zwrócono się o uzyskanie amerykańskich patentów. Mają one zapewne uchronić Airbusa przed utratą technologii na rzecz Boeinga, który z pewnością bacznie obserwuje to co robią europejscy konkurenci.

Rysunek z wniosku patentowego - źródło: Airbus Corporation

Nowy samolot ma osiągać prędkość przelotową 4,8 tysięcy km/h. Oznacza to, że Atlantyk będzie można rzeczywiście przemierzyć w godzinę. Otwiera to możliwości udania się do Europy i powrotu do USA w ciągu jednego dnia. Lot z Paryża do San Francisco potrwałby najwyżej trzy godziny. Z pewnością usługa taka nie będzie jednak adresowana do wszystkich, tylko raczej do pasażerów VIP i dla biznesu.

 

 

Artykuł pochodzi z portalu: Zmianynaziemi.pl

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen
Dodaj komentarz

loading...

Komentarze

Portret użytkownika ledek

"Powstała konstrukcja

"Powstała konstrukcja rosyjska TU 144, która przypominała nieco późniejszego francusko-angielskiego Concorde." Czyli Rosjanie przewidzieli jak będzie wyglądał Concorde i go skopiowali. Wydawało by się, że Concorde, który powstał nieco później, przypominał Tu-144, a nawet był jego doskonalszą wersją, bo przecież Concorde zrobil wiekszą karierę niz TU-144, który jednak, poza kilkoma lotami z pasażerami, latał głównie z pocztą z Moskwy do Ałma Aty. Dosyć pokrętna ta logika. 

Portret użytkownika b.o.or@c

Jeśli "tylko nauka", to

Jeśli "tylko nauka", to dlaczego język ojczysty nie obowiązuje? Co to za forma: " opatentował nowego odrzutowca"? Kto to jest ten "odrzutowiec" i czy człowieka można opatentować?

Kolejna ofiara "matury Giertycha"?

Portret użytkownika ledek

Człowieka jeszcze nie można

Człowieka jeszcze nie można opatentować, ale chyba to już długo nie potrwa. Patentowanie wymyślili Amerykanie, by z jednej strony zabezpieczać się okradaniem ich z wysokiej technologii, a z drugiej strony móc kontrolować innych. Dlaczego  akurat nie istnieje ogólnoświatowy system patentowy, a "opatentowano w USA"? Czyżby nie wystarczyło opatentować w Europie? Czy Chiny, Indie, Rosja moga korzystać z technologii Airbusa, bo w ich krajach go nie opatentowano? Czy zwyczajnie Arbus zabezpiecza się tylko przed najwiekszym złodziejem technologii, mimo że przeciez ujawnia kierunejk swych działań? 

Skomentuj