Wyznawcy różnych religii, w ramach eksperymentu, otrzymają dużą dawkę psylocybiny

Źródło: pixabay.com

Naukowcy po raz pierwszy zbadają wpływ substancji psychodelicznych na doświadczenia religijne. W tym celu zespół z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa prowadzi rekrutację wyznawców różnych religii, aby sprawdzić ich reakcję na środki psychoaktywne.

Z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że psylocybina, związek chemiczny występujący naturalnie w grzybach psylocybinowych, może okazać się skutecznym środkiem w walce z chorobami psychicznymi. Jednak psylocybina powoduje również zmiany w percepcji, świadomości, sposobie myślenia oraz odczuwania emocji i to właśnie na tym chcą skupić się naukowcy z Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa.

Badacze zdołali już zrekrutować katolickich, prawosławnych i prezbiteriańskich kapłanów, buddystów zen i kilku rabinów. Uczeni starają się jeszcze przekonać do eksperymentu muzułmańskiego imama lub hinduskiego kapłana. Każdy z uczestników przejdzie przez testy medyczne i psychologiczne a następnie podczas dwóch sesji w ciągu jednego miesiąca otrzyma dwie potężne dawki psylocybiny. Badania odbędą się w pomieszczeniach na Uniwersytecie Nowojorskim i Uniwersytecie Johnsa Hopkinsa, przypominających zwyczajne pokoje. Po otrzymaniu dawki psylocybiny, ochotnicy będą leżeć na kanapie z zasłoniętymi oczami i słuchać na słuchawkach muzyki religijnej.

Eksperymentatorzy będą nie tylko przyglądać się ich zachowaniom, ale także będą dopytywać o ich odczucia i doświadczenia powiązane z religią. Pełna analiza odbędzie się 12 miesięcy po przeprowadzonych badaniach. Obecnie jest zbyt wcześnie, aby mówić o rezultatach. Wiemy jednak, że w pokoju pełnym znarkotyzowanych osób przynależących do różnych kręgów religijnych może wydarzyć się dosłownie wszystko.