Wielki Wybuch mógł utworzyć dwa Wszechświaty, twierdzą uczeni

Źródło: NASA/WMAP
Naukowcy zaproponowali nową, dość radykalną teorię, według której Wielki Wybuch mógł zapoczątkować istnienie dwóch Wszechświatów. Zdaniem fizyków, mogą one zachowywać się niczym lustrzane odbicie.

Teorię opracował dr Julian Barbour z brytyjskiego College Farm, dr Tim Koslowski z kanadyjskiego University of New Brunswick oraz dr Flavio Mercati z Perimeter Institute for Theoretical Physics, również z Kanady. Ich zdaniem Wielki Wybuch mógł doprowadzić do powstania dwóch Wszechświatów. Ten drugi porusza się w przeciwnym kierunku ale mógł również ewoluować i zmieniać się na swój sposób.

Co ciekawe, naukowcy uważają, że wraz z Wielkim Wybuchem mogła również powstać nie jedna, lecz dwie strzałki czasu, które wskazują w przeciwne kierunki. Z naszej perspektywy, czas w drugim Wszechświecie cofałby się wstecz, i na odwrót.

Fizycy opracowali prosty model, składający się z grupy tysiąca cząsteczek aby zasymulować Wielki Wybuch. Cząstki te rozprzestrzeniały się w dwóch kierunkach, stąd też badacze doszli do opisanych wyżej wniosków. Naukowcy uważają, że opracowana przez nich teoria otwiera przed nami zupełnie nowy sposób myślenia o Wielkim Wybuchu.

Źródło: http://www.pbs.org/wgbh/nova/next/physics/big-bang-may-created-mirror-universe-time-runs-backwards/

Portret użytkownika Terefereusz

jeszcze nikt nie dostarczył

jeszcze nikt nie dostarczył dowodów pozwalających transmutować tego Robaka Teorii, Glistę Hipotezy Wielkiego Wybuchu w Motyla Faktów O Tym Jak Było Na Prawdę, a nasi dzielni nałókoffcy wymyślają, co ten Robak zmajstrował....!!! ale że niby gdzie ten Wielki Wybuch wybuchł? na Linii Czasowej? jak nic innego wtedy nie było? Linia Czasowa była łatwopalna w tym miejscu? kto zaprószył ogień? samozapłon? kto nawalił przy produkcji Linii Czasowej ja się pytam?!?
to jakaś kosmiczna bzdura

Portret użytkownika hhjjhhh

To wszytko jest troche dziwne

To wszytko jest troche dziwne ale prawdziwe i może być tak że wszysko jest sobie przeciwne. Nawet jakby uznać religijne rzeczy to, okazuje się że Bóg i Lucyfer to strony przeciwne które się uzupelniają. Podam przykład z religii, Bóg z niczego stworzył niebiosa i ziemię, Lucyfer na takiej samej zadadzie stworzył piekło. Wszystko jest do siebie równoległe.

Portret użytkownika Orwell

A skąd wiesz, że istnieje

A skąd wiesz, że istnieje Lucyfer i Bóg, a może są w liczbie mnogiej? Śmieszne są te teorie naukowców, które co jakiś czas tracą ważność.

Portret użytkownika Deus

Czytałeś "Siewcę Wiatru"? Tam

Czytałeś "Siewcę Wiatru"? Tam Maja Kossakowska bardzo ładnie to przedstawiła. Właśnie tak jak to ująłeś, z tą różnicą, że nie Lucyfer tylko Antykreator jest twórcą Alteruniwersum.

Portret użytkownika Meonex

Możesz pomyśleć, że jestem

Możesz pomyśleć, że jestem seksistą, ale jak to dzieło napisała kobieta, to zapewne ma ono wiele wspólnego z rzeczywistością.

Portret użytkownika Deus

No to w takim razie "gdzieś"

No to w takim razie "gdzieś" musi być ten punkt "zero". Tylko pytanie, czy znajduje się on wewnątrz, któregoś Uniwersum czy poza nimi?

Portret użytkownika Meonex

Fakt, nauki Chrystusa są

Fakt, nauki Chrystusa są geniealne i trudno je podważyć.Trzeba również brać poprawkę na odległy czas w jakim były spisywane te nauki, oraz intelekt spisujących. Natomiast teoria wielkiego wybuchu choć historycznie "świeża" to jest niezmiernie chwiejna w wielu punktach, co powie Ci każdy lepszy fizyk spoza tak zwanego mainstreamu. Jest ona najprawdopodobniej nieprawdziwa, choć ciężko to teraz udowodnić z tego samego względu z jakiego ciężko pretendującemu bokserowi pokonać mistrza świata, nawet jeśli jest od niego lepszy boksersko.