Naukowcy planują już w najbliższych latach dokonać teleportacji żywego organizmu!

Źródło: CBS/ Star Trek
Zespół fizyków pracuje nad nowym, ambitnym projektem - chce jako pierwszy w historii ludzkości przeteleportować żywy organizm. Chodzi o to aby przetestować kwantową zasadę superpozycji - gdy obiekt może istnieć w dwóch miejscach na raz - na obiektach. Robiono już to z fotonami, ale nikt nigdy nie próbował wykorzystać do tego celu żadnego obiektu.

Eksperci w dziedzinie fizyki kwantowej, Tongcang Li z Purdue University w stanie Indiana oraz Zhang-Qi Yin z Tsinghua University w Pekinie sugerują, że do eksperymentu z kwantową superpozycją można użyć najczęściej występujących mikroorganizmów, czyli bakterii. Co prawda od dawna znamy słynny eksperyment myślowy zwany kotem Schroedingera, który zakładał wprowadzenie zwierzęcia w stan jednoczesnego życia i śmierci, poprzez stworzenie probabilistycznej pułapki z isotopem i trucizną.

Nikt jednak nie próbował nigdy dokonywać go w rzeczywistości, aby ów determinizm kwantowy zaobserwować. Stan kwantowej superpozycji ciała podczas eksperymentu nie został jeszcze nigdy osiągnięty.

Zaproponowano wprowadzenie mikroba w stan, w którym byłby w dwóch różnych miejscach w tym samym czasie. Aby to osiągnąć, naukowcy zaproponowali użycie urządzenia opracowanego w University of Colorado. Składa się ono z aluminiowej wibrującej membrany, która jest w stanie utrzymać stan superpozycji. To właśnie na niej fizycy planują umieścić drobnoustrój, co ma ułatwić dostosowanie go do stanu superpozycji. Eksperci mają nadzieję, że uda się tego dokonać w ciągu najbliższych 3 lat.

Do osiągnięcia teleportacji w stylu tej jaką znamy z filmów science-fiction jest jeszcze bardzo daleko, ale wydaje się, że o ile jest to możliwe, to fizycy odkryją jak tego dokonać i najwyraźniej podążają właściwą drogą.

Artykuł pochodzi z portalu: Innemedium.pl