NASA uważa, że sztuczne pole magnetyczne ułatwi przekształcenie Marsa w drugą Ziemię

Źródło: NASA

Istnieje wiele metod, które mogłyby nam pozwolić na terraformację Marsa, tj. przekształcenie warunków na tej planecie tak aby były podobne do tych na Ziemi. Teraz agencja NASA wpadła na pomysł stworzenia sztucznego pola magnetycznego.

Kolonizacja Czerwonej Planety spotyka się z wieloma problemami. Jednym z nich jest narażenie przyszłych astronautów na promieniowanie kosmiczne. Zdaniem NASA, gdyby Mars otrzymał tarczę magnetyczną, kolonizatorzy mieliby zapewnioną ochronę przed zabójczym promieniowaniem. Dodatkowo zapewniłoby ono rozwój łagodnego klimatu na powierzchni tej obcej planety wraz z częściowym przywróceniem atmosfery i niektórych oceanów oraz podwyższeniem temperatur.

NASA proponuje umieszczenie tarczy magnetycznej w punkcie libracyjnym L1. To powinno ochronić Mars przed wiatrem słonecznym - tak przynajmniej wskazują przeprowadzone symulacje.

Uważa się, że sztuczne pole magnetyczne może w znacznym stopniu przyczynić się do przeobrażenia dzisiejszego Marsa w planetę bardziej podobną do Ziemi. Ma to istotne znaczenie, jeśli ludzkość faktycznie chce skolonizować Czerwoną Planetę.

Portret użytkownika Kosmofan Boz.

Pole magnetyczne w ciele

Pole magnetyczne w ciele stałym to naturalne rozsunięcie jego ładunków elektrycznych, ustawienie ich w stanie trwałej nierównowagi rozmieszczenia przestrzennego. Ten sam efekt daje naładowanie dwóch kondensatorów ładunkami elektrycznymi przeciwnego znaku. Pole magnetyczne Marsa można by więc utworzyć lokując na jego biegunach dwóch, skorelowanych z sobą, kondensatorów elektrostatycznych, naładowanych ładunkami elektrycznymi przeciwnego znaku. Podobny efekt można też utworzyć w ochronie polem elektromagnetycznym, czy elektrostatycznym, znacznie mniejszych pojazdów kosmicznych, wędrujących przestrzenią kosmiczną. W tym drugim przypadku spływające jony winny być wychwytywane na pułapce z ciężkiego metalu, np. ołowiu, zamkniętej w materiale nieparującym w warunkach kosmicznej próżni, np. w czystym szkle kwarcowym.

Portret użytkownika saw

Panowie, tłumaczcie to lepiej

Panowie, tłumaczcie to lepiej, bo wychodzą bzdury " Zdaniem NASA, gdyby Mars otrzymał sztuczne pole magnetyczne ". Wcale nie chodzi o pole magnetyczne dla Marsa, co jest raczej wyzwaniem przekraczającym obecne i przyszłe przez wiele lat możliwości, tylko o stworzenie magnetycznej tarczy! Jak widać na obrazu, zresztą. Taka tarcza zadziała podobnie do soczewki magnetycznej i pozmienia tory cząstek wiatru.

Portret użytkownika John Moll

Według mnie, powyższe

Według mnie, powyższe stwierdzenie wcale nie wyszło "bzdurnie". Drugi akapit mówi o tym, że Mas mógłby otrzymać sztuczne pole magnetyczne, zaś poniżej wyjaśnione zostały szczegóły pomysłu, czyli umieszczenie tarczy magnetycznej w punkcie L1. Oczywiście jeśli tekst naprawdę źle opisuje założenia NASA, mogę go poprawić.

No ale z rysunku widać, że

No ale z rysunku widać, że pole magnetyczne jest wokół tarczy. Mars jest chroniony - ale dalej pola nie ma (takiego jak na Ziemi). Swoją drogą warto budować coś takiego - ale dla nas. Pole ziemskie zanika i możemy zostać bez osłony - a potem może już nie mieć kto, kolonizować Marsa

Portret użytkownika Szalejacy Wbagnie

Ja już z bratem i tatą taka

Ja już z bratem i tatą taka tarczę konstruuję, mama krzyczy bo kuchnię zajęliśmy.