Motyle monarchy mogą znaleźć się pod ochroną

Foto: Derek Ramsey
Motyle wędrowne Danaus plexippus, znane również jako motyle monarchy, uznawane są za gatunek zagrożony. Przez ostatnie 20 lat ich liczba spadła aż o 90% i rozważa się objęcie tego gatunku ochroną.

Amerykańska agencja Fish and Wildlife Service (Służba Połowu i Dzikiej Przyrody) ogłosiła kilka dni temu projekt objęcia wspomnianego gatunku motyli ochroną. W tym celu specjalny zespół naukowców oceni sytuację i określi, czy monarchy powinno się wpisać jako gatunek zagrożony wyginięciem, który wymaga specjalnej ochrony.

Inicjatywa została zaproponowana przez organizacje ekologiczne, które zwróciły uwagę na stale pogarszającą się sytuację monarchów. Ekolodzy uważają, że wszystkiemu winne są spryskiwane chemią genetycznie modyfikowane uprawy (GMO), pestycydy oraz wycinka lasów.

Źródło: http://news.discovery.com/animals/monarch-butterfly-may-join-endangered-species-list-141231.htm