Kierowcy supersamochodów ścigają się ze swoimi cyfrowymi klonami

Kategorie: 

Źródło: Castrol
W czwartym Teście Tytanu Castrol EDGE kierowcy ścigali się ze swoimi cyfrowymi klonami na legendarnym hiszpańskim torze Ascari. W wyścigu wykorzystano supersamochody: Koenigsegg One:1 i, przeznaczony wyłącznie na tory wyścigowe, Aston Martin Vulcan. Rywalizację zarejestrował twórca scen pościgów samochodowych w filmie „Szybcy i wściekli 6” oraz serii z Jamesem Bondem.

 

Zanim kierowcy usiedli za kierownicą prawdziwych supersamochodów, przejechali wielokrotnie słynny hiszpański tor Ascari w laboratorium. Użyto do tego celu specjalnego symulatora, który dokładnie odwzorowywał zachowanie pojazdu na prawdziwej trasie. Symulator został zaprogramowany m.in. w oparciu o analizę aerodynamiki pojazdu, warunków pogodowych, a nawet siły dociskającej samochodów przy różnych prędkościach. Najlepsze osiągi kierowców na poszczególnych elementach toru zostały scalone w jedno optymalne okrążenie – swego rodzaju cyfrowy klon kierowcy.

 

Podczas pokonywania okrążeń na prawdziwym torze kierowcy mogli obserwować cyfrową wizualizację ścigającego się z nimi wirtualnego przeciwnika. Musieli być maksymalnie skoncentrowani, aby pojechać szybciej niż ich własne klony, ponieważ mierzący 5,4 km tor Ascari składa się z dwudziestu pięciu trudnych, technicznych zakrętów. Zawiera wzniesienia, zmiany kąta nachylenia nawierzchni oraz wyskocznie, które sprawiają, że trasa jest niezwykle trudna do zapamiętania i opanowania. Obu kierowcom udało się przejechać trasę szybciej od wyniku osiągniętego w symulatorze, ale dopiero w ostatniej części wyścigu.

 

Filmy prezentujące wyścig supersamochodów:

Reżyserią najnowszej edycji Testów Tytanu zajął się „Jako”, który pracował nad scenami pościgów samochodowych w takich kinowych hitach, jak „Szybcy i wściekli” oraz w najnowszych filmach z Jamesem Bondem. W wyścigu zorganizowanym z okazji premiery zaawansowanego technologicznie oleju Castrol EDGE SUPERCAR wzięli udział znani kierowcy wyścigowi:

 

- Christoffer Nygaard, duński kierowca testowy marki Koenigsegg, który zasiadł za kierownicą modelu One:1 – na świecie istnieje zaledwie sześć takich pojazdów, wyróżniających się niesamowitym, uznawanym wcześniej za nieosiągalny, stosunkiem mocy do masy

- Darren Turner, brytyjska gwiazda wyścigów, dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans, który poprowadził wykonany w całości z włókna węglowego model Aston Martin Vulcan – jeden z dwudziestu czterech wyprodukowanych pojazdów tego typu. Turner jest jedną z siedmiu osób na świecie, które mają uprawnienia do kierowania tym supersamochodem.

 

Testy Tytanu to seria wyścigów, których celem jest przedstawienie możliwości olejów Castrol EDGE wzmocnionych technologią TITANIUM FST™ – najbardziej wytrzymałych i zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych marki Castrol:

 

- Podczas wyścigu Blackout (maj 2014) Ken Block ścigał się w całkowitych ciemnościach po pierwszym na świecie torze wyznaczonym wyłącznie wiązkami światła.

- W wyścigu Virtual Drift (maj 2015) udział wziął Matt Powers, światowy specjalista od driftingu. Powers usiadł za kierownicą prawdziwego Forda Mustanga, aby ścigać się na pierwszym wirtualnym torze świata, polegając wyłącznie na swoich instynktach oraz osiągach swojego samochodu.

- Próba Virtual Racers (grudzień 2015) przybrała formę wirtualnego wyścigu na żywo, podczas którego w szranki stanęło dwóch światowej klasy kierowców. Dzięki specjalnie zaprojektowanym kaskom VR obaj zawodnicy mogli śledzić się nawzajem w wirtualnej rzeczywistości, aby wznieść swoją rywalizację na zupełnie nowy poziom. Wyścig można obejrzeć na poniższym filmie.

 

 

Ocena: 

Nie ma jeszcze ocen

Skomentuj