Brytyjski fizyk uważa, że ludzka dusza jest tylko zbiorem informacji, przechowywanych na poziomie kwantowym

Źródło: Pixabay

Wielu znanych i szanowanych naukowców jest przekonanych, że świadomość człowieka jest wiecznie żywa. Dusza jest powiązana z naszym ciałem, ale w momencie śmierci opuszcza je i już nigdy nie powraca.

Zdaniem brytyjskiego fizyka i matematyka, sir Rogera Penrose'a, dusza człowieka jest niczym innym jak zbiorem informacji, przechowywanych na poziomie kwantowym. Co więcej, naukowiec twierdzi, że posiada dowody iż informacja ta przechowywana jest w tzw. mikrotubulach w ludzkich komórkach i opuszcza organizm wraz z jego śmiercią.

W przypadku chwilowej śmierci, informacja kwantowa uwalnia się we Wszechświecie i powraca z powrotem do ciała, gdy zostanie przywrócone do życia. Penrose twierdzi, że w ten sposób można wyjaśnić opisywane na całym świecie doświadczenia z pogranicza śmierci.

Jego teorię popierają naukowcy z Instytutu Fizyki Maxa Plancka z Monachium. Uważa się, że śmierć nie wyznacza końca życia, tylko jest początkiem czegoś nowego. Były szef instytutu, dr Hans-Peter Dürr twierdzi, że nasze ciała fizyczne umierają, ale nasze dusze żyją wiecznie.

Portret użytkownika Ziemek314

Ponieważ niektórzy powołują

Ponieważ niektórzy powołują się tutaj na naukę biblijną - gwoli sprostowania. Ani doktryna chrześcijańska, ani tym bardziej żydowska nie interpretuje życia wiecznego jako egzystencji poza ciałem. Dusza w wydanie biblijnym nie jest tym co 'umysł' czy 'świadomość'. Utożsamienie jej z tymi ostatnimi to pomysł Greków.
Pozdrawiam!

Portret użytkownika Marcin44

John Moll - bezczelnie

John Moll - bezczelnie manipulujesz informacją. Co innego jest w tytule a co innego w treści. W treści wypowiedzi, bardzo znanego w świecie naukowym sir Rogera Penrose'a, zawarta jest informacja, że istnieje coś takiego jak dusza ludzka i potwierdzają to inni wybitni naukowcy - to po pierwsze. Po drugie - natura tej duszy jest prawdopodobnie kwantowa [informacja na poziomie kwantowym] i z tym wiążą się pewne implikacje - jak to, że jest nieśmiertelna i funkcjonuje wg określonych - nieznanych nam praw. Dusza nie jest TYLKO zbiorem informacji - tego nikt nie powiedział!

Od siebie mogę dodać, że nie mamy pojęcia co tworzy i uwalnia te informacje. W każdym razie, ku zmartwieniu ateistów - jak John Moll, potwierdza się to co jest napisane w Biblii. Na dodatek system organizacji tych informacji może być taki jak nam przedstawił Jezus. Czyli układ zero/jedynkowy: zło do piekła, dobro do nieba. Wygląda to na przemyślany dobór. Dusza jest najprawdopodobniej elementem czegoś większego i ma się do wszechświata jak bit do komputera.

Portret użytkownika John Moll

Sam jesteś ateista

Sam jesteś ateista Smile

Czyli według Ciebie świat jest czarno-biały, a gdzie reszta kolorów?

Portret użytkownika Naimad